Xoriguer comú a Terrassa.

30 10 2009

El passat mes de Juny, en una sortida que vem fer amb el Centre Excursionista de Terrassa per veure els ocells de Vallparadís, ens vem informar sobre la presència de Xoriguers a la Mútua de Terrassa. Si si, a la Mútua. Amb l’ajuda d’un telescopi vem trobar una parella de Xoriguers (mascle i femella). Feien molta vida a la part de la façana, sobretot al logo de la part de dalt de tot. Podíem veure com menjaven petites rates i altres rosegadors. Però ara aquest logo ja no hi és, el van retirar aquest estiu i feia molts dies que no els veiem. Patíem per la seva marxa. Però tot ha quedat amb un no res. Fa cosa de 5 dies, amb l’ajuda dels prismàtics vem localitzar-los de nou. Ara resideixen a la part del darrere i nosaltres els podem veure cada dia des de la nostra habitació amb l’ajuda del telescopi. Són els mateixos, el mascle i la femella i estan força actius ja que més d’un cop els hem vist menjant, o sentint els seus xiscles.

El Xoriguer és un ocell que forma part de la família dels falcònids (falcons…) s’alimenta de llagostes i de petits rosegadors. De la mida d’un Colom, amb les ales estretes i punxegudes, i la cua llarga. El mascle i la femella es diferencien perquè el mascle té el cos color terra i el cap i la cua grisos, en canvi la femella és tota de color terra. Els Xoriguers, quan localitzen una presa des de l’aire, es queden parats a l’aire movent les ales, i diem que fa ” l’aleta”. Alguns Xoriguers han arribat a destacar molt, ja que hi ha alguns exemplars que han arribat al 20 anys, tot un privilegi per un ocell… Esperem que us hagi agradat i si sou de Terrassa, quan passeu per la Mútua aixequeu el cap i mireu el cel…us pot aparèixer un Xoriguer!


Accions

Information

8 responses

30 10 2009
SILVIA

Em sembla que ara em miraré la Mutua d´una altra manera!
Salutacions i endavant.

2 11 2009
Toni

Increible això dels Xoriguers. Jo mai els he vist, espero que quan els localitzeu m’aviseu perquè els pugui vuere!!

2 11 2009
Jordi Massegú

molt bo.
A partir d’ara passejaré per Terrassa mirant el cel… si m’entrebanco us la carregueu! 😉

12 11 2009
jordina

XULIISIMM!
sous uns crackss…XDXD!

9 03 2010
Albert Serra

Molt interessant això del xoriguer a veure quin dia m’ ho ensenyeu , ami tot això dels ocells m’ encanta . Diuen (jo no l’ he vist mai ) al campanar de la Catedral hi ha un niu de xoriguers … no ho se el que si hi ha son froça coloms .
Un dia al balcó de casa em va apareixer el canari dins la gavia decapitat , i el cap no va apareixer mai més , crec que va ser un xoriguer , podría ser??

23 03 2010
iaia Mª Rosa

Mentre llegia “Ela nius” anava pensant amb la joia que és tenir uns nèts amb aquesta afició tant maca, i al mateix temps sentia una especial emoció perque em recordava al vostre tiet Joan.Els Aiguamolls és molt bonic però els ocells a la menjadora…és la cosa més dolça que hi pugui haver. Aneu a pas de gegant, no sé fins on podeu arrlbar. Si fóssiu al meu costatus us abraçaria molt molt fort.L’avi també us envia una gran felicitació.

25 03 2010
Xavier

Interessant blog i noticia. Jo soc de Terrassa així que molt interessant lo dels xoris.
Et convido a que visitis la meva web.
Salut i enhorabona
http://www.xaviermartinez.com

5 04 2010
Albert Serra

Cal dir que per sopresa meva i d’ algú més podem dir que menja coloms , doncs ho havem vist!!!!

Deixa un comentari